torsdag 2 oktober 2008

Hej Gud, det är jag, Hedda

Vi pratas ju inte vid så ofta. Som du kanske kom ihåg ropade jag dig några gånger för ett år sedan, när baby C kom. Jag kan ha sagt en del fula ord också, men det hoppas jag att du har överseende med.

Jo, jag tänkte bara be dig att inte låta fler amerikanska storbanker gå omkull. I alla fall inte på en dryg vecka. Vi ska nämligen sälja vår lägenhet och det gör oss lite nervösa. Lite stabilitet på finansmarknaden vore inte fel. Och så kan du kanske låta det här nya räddningspaketet gå igenom i den amerikanska kongressen. Jag vet att presidenten säger att han ofta pratar med dig, kanske vore det läge att lyssna lite, ok? Det skulle göra livet lite, lite lättare för oss.

Tack,
Hedda

PS Amen

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi håller alla tummarna för hungriga spekulanter på söndag. Må dem glupsk suga på er karamell och glatt öppna plånboken för att få mera...

Hedda sa...

Tack, tack!
Vi vill ha en löjligt rik (det finns väl några it-miljonärer kvar?), frånskild medelålders man. Som kan tänka sig att betala hutlöst för att bo i en tvåa på Kungsholmen. Hoppas att den ekvationen går ihop.

Bendel sa...

Håller tummarna stenhårt att det går vägen som ni vill!

Hedda sa...

Tack du där uppe för ja:et i representanthuset. Och tack alla kongresspersoner. Normalt sett hade jag gärna sett att de röstat nej, men just nu är jag extremt självisk. Kalla mig Gordon.

Bendel sa...

Jag är tveksam till ja:et men förstår dig fullkomligt.

Anonym sa...

Vi håller också på och säljer nu, så jag tackar för bönen och hoppas att den gör susen. Det skulle lugna även oss.