torsdag 30 oktober 2008

Kundvaddå sa du? Service? Nä, det har vi ingen

Näveränding story om Tele2:

Jag ringer till kundservice, meddelar att jag vill säga upp abonnemang och blir då kopplad till telefonkö med minst femton minuters väntetid. Jag kan inte vänta så länge. Jag spanar in hemsidan, men i störtfloden av nya erbjudanden eller i FAQ-sektionen nämns det märkligt nog inte ett ord om hur man avslutar ett abonnemang.

Jag ringer upp igen, pratar med kundtjänst och förklarar att jag vill ha en emailadress för att säga upp mina abonnemang. Jag får en mailadress och skriver ett uppsägningsmail. Det studsar.
Jag ringer ytterligare en gång, kommer inte fram utan mailar till sluta via hemsidan där jag ber dem kontakta mig. Det göra de och säger nu att jag måste göra det skriftligt. Som i snigelpost.

Alltså, en idiot har på fulast möjliga sätt sålt på mig abonnemang - per telefon - och det tar mig en timme av min arbetstid (som egenföretagare) att säga upp det.
Kan jag fakturera Tele2?

Men varsågod, jag bjuder på inlägget.


Ett vykort är ett utmärkt sätt att säga adjö på

2 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Det "roliga" är att du efter din skriftliga uppsägning kommer att få hem ett papper som du sedan måste signera och skicka tillbaka. Välkommen till Tele2! Men vad värre är att Telia var om möjligt ännu mer bökiga. Ringde för att kolla att allt var i sin ordning med min överflyttning från Tele2. Detta ngn dag innan bytet och 2 samtal till Telia förut då ingen bekräftelse kommit. Då säger "damen" att jag inte har ngn bokning hos dem! Va? Hon fortsätter med att säga att de minsann ringt mig och sagt att det inte går att byta då jag redan finns registrerad hos Tele2 och att jag inte skulle sagt upp abonnemanget själv för då funkar det inte. Rörigt? Jo,tack! Frågade då hur jag skulle gå tillväga för att byta till Telia men det gick inte?? Hall! Snacka om att inte vilja ha kunder. Summa summarum blev att jag mest för att jävlas gick tillbaka till Tele2. Nu letar jag dock lite billigare abonnemang och kommer inte att lyfta ett finger själv nästa gång. Suck! ÄR folk helt hjärndöda numera? vad hände med hederlig svensk service?
Hoppas att det går bra i ditt fall ;-)

Hedda sa...

Är det sant? Gaaah. Vi ska tack och lov bara flytta, inte byta, men ändå. Din historia låter ju helt galen!