måndag 6 oktober 2008

Kaos

Just nu råder kaos både ute och i sinne.

Lägenheten kliniskt ren för vi är i visningstagen och allt är bortstädat. Intervjublock och tackkort som jag höll på att skriva på, referenslitteratur (nä, allt finns inte på nätet) och varma vinterkappor ligger undanstuvade i mystiska skrymslen.

Jag är glad att jag lyckats hitta dator och router så att jag har någon kontakt med omvärlden - förutom genom våra extremt rena fönster. Eller ja, de var rena innan gårdagens ruskväder. Lyckad dag att ha visning på. Mäklaren sa att vi skulle vara glada att det kom några över huvudtaget med tanke på väder och världsläge.

Jag fryser alltså när jag går ut, kan inte jobba och håller på att få magsår av oro.

Annars är allt bra, tack. Och Calle meddelar att han har allt han behöver, förutom en grön plastbil som försvunnit någonstans. Hittelön i form av lätt begagnade majskrokar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

En del har verkligen STORA bekymmer...

Hedda sa...

Ja, fast Calle har en del andra leksaker så han klarar sig nog.

Anonym sa...

Det hör till att vara nästintill sjuk av nervositet då man säljer. Jag antar dock att det är fler än mina tummar som är upptagna just nu...;-)