onsdag 15 oktober 2008

Mina damer och herrar – vi har en vinnare

Mango har seglat upp som storfavorit på frukthimlen.
Inte så konstigt, om jag inte missminner mig är det den frukt som innehåller mest socker per gram. Men lite lättade är vi, eftersom den är betydligt billigare och lättare att införskaffa än baby C:s två tidigare favvisar, färska fikon och färska aprikoser.

På betryggande fjärdeplats befinner sig bananen. En praktisk, pålitlig arbetshäst som alltid levererar men inte riktigt når de högsta höjderna. Å andra sidan, inga överraskningar, inga divalater.

Fruktvärldens Sven Nylander, helt enkelt.


Sven, lätt uppknäppt

6 kommentarer:

Anonym sa...

Är han oxå förstoppande?

Hedda sa...

Det vet jag inte. Måste helt enkelt fråga om jag springer (höhö) på honom någon gång. (Som om jag någonsin kommer i närheten av så sportiga människor.)

Alison sa...

Kiwi är annars en frukt som jag ofta glömmer bort. Ser nästan ut som fikon dessutom. Typ.

Anonym sa...

Förresten, grattis på namnsdagen :-D

Anonym sa...

Haha, undrar just var Sven tog vägen?
Han brukade faktiskt jogga förbi vårt hus här i Limhamn (Malmö)ibland, men nu har jag inte sett honom på länge.
Superduperkul blogg förresten!

GiselaQ

Hedda sa...

Alison, kiwi har vi inte testat!

Blondie, tack!

Gisela, är det sant? Nu måste vi ta reda på vart han tog vägen?
Tack, hoppas att du fortsätter läsa!