torsdag 29 januari 2009

Den desperata hemmafrun

Jag vill vara bloggmysig och harmonisk och lägga upp bilder på baby C som gör gulliga och crazy saker. Istället känner jag mig bara grinig och trött.

Bitter över att istället för att hänga på Berns, se visningar, inspireras, jobbmingla och dricka bubbel har jag hängt med bebis. Det är underbart, don't get me wrong, men jag är en rätt usel hemmafru. Jag vill inte plocka upp leksaker för sjuttiotredje gången och höra silvriga, sliskiga barnkammarvisor på repeat. Jag vill ju jobba. Nu. (Jäjä, jag jobbar faktiskt nu, men jag menar att jag vill jobba på dagtid. Vid ett skrivbord.)

Dessutom är sladden till kameran borta, så alla myspysiga bilder på bebis i motljus får vänta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi som jobbar dagtid skulle oxå vilja ha lite glamour och bubbel och mingel. Vi tröstar oss åt att det en och annan gång blir bulle till fikat.

Tjoho.

Anonym sa...

Yes. Im TOTALY with you on this one (läs med lite desperat röst).

Sedan att man kommer att gråt-snörvla mer än barnet då man väl lämnar det till dagiset första gången är en helt annan sak.

/L-J

Anonym sa...

Ska det vara motljus också?? :-D
I övrigt håller jag med L-J.

Kram v.

Hedda sa...

Mälisraring, det bubblas relativt sällan på mitt jobb. Men när det gör det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag vill vara med. Och det blir nästan aldrig bullar, min chef är för snål.

L-J, det är nog helt sant. Men jag har vattenfast mascara och är redo att riska det.

Vera, ja, eller i ljuset av ett tiotal levande ljus. De framhäver baby C:s slingor och blå ögon, hälsar han.