torsdag 15 januari 2009

Snälla Naomi, stanna hemma nästa gång

Jaja, jag har tagit upp det förr. Men det måste bara upprepas.

Oavsett om man är kändis eller inte, så är det ungefär tre kvinnor i västvärlden som klämmer fram en unge och dagen efter skuttar i sina skinnyjeans. Vi andra kämpar på med Spanx (om vi har råd och USA-connections) eller Lindex (vi som tycker att gördeltrosor är värda max en femtiolapp) samt mammajeans tills ungen fyllt ett år (eller åtminstone ett kvartal).

Naomi, här plåtad mindre än en månad efter hon fått barn, tillhör den senare skaran. Visserligen näpen av naturen, har hon ändå sagt att hon snörats upp rätt rejält när hon skulle visa upp sig efter förra ungens födelse. Varför inte gå ut i ett lite mer myspysigt magvänligt tält? Empire kan fortfarande vara stylish. Och varför envisas vissa medier med att hylla smala skådespelerskor som hjältinnor bara för att de har trikå och snäva skärp en vecka eller två efter förlossningen? Tror kvinnor verkligen att Angelina bara blev plattmagad efter tvillingfödseln för att hon ammade? Eller "sprang efter alla barn"? Jo, tjena.

Jag tar mitt ansvar, Naomi. Kan inte du också göra det?


Bilden lånad från Wireimage, tror jag

6 kommentarer:

Anonym sa...

Efter barn nummer 2 dessutom.
#"¤%&#"¤!)¤(/!)#¤

Kram V.

Anonym sa...

Åh, har nyligen upptäckt Spanx och de går alldeles finfint att beställa från England (http://www.slimthing.co.uk). I fall man saknar USA-connections och vill slippa krångla med tull. Dessutom har de finfina "håll-ihop-or" för gravida, perfa när man vill få en finfin siluett men ändå ha utrymme för magen.

Anonym sa...

Eller så kan man leva med att magen sladdrar några månader och börja träna när kroppen hämtat sig lite.
Bara en tanke.

Och personligen ÄLSKAR jag mammatält! :-)

Anonym sa...

Min sambo tycker att gördel är fusk. Lätt för honom att säga som inte klämt ur sig en unge och som har en sköldkörtel som motarbetar på alla sätt och vis...

Får spana in slimthing...

Anonym sa...

Jag blev också lite "sur" när jag såg den där bilden. Kämpar fortfarande med min degmage. Sen tröstade jag mig med att jag 1. inte hade en personlig tränare 2. Unnat mig en o en annan latte o scones under mammaledigheten och slutligen 3. att jag ska få drömkroppen så fort jag köpt det där gymkortet (jo tjena!). Trevlig helg på dig!

Hedda sa...

Vera, I know...

Jenny, hmm, kanske något jag ska spana in. Lite Spanx i garderoben är väl inte fel?

Bigsis, jag ha levt i över ett år med sladdrande mage. Med och utan tält.

Blondie, han får lov att uttala säg när HAN fött er nästa barn!


Stina, precis samma attityd som jag har! Plus att vi faktiskt slipper bli granskade av miljoner människor så fort vi går utanför dörren.