tisdag 27 januari 2009

I bring you...pappablogs

Alltså, jag har inte riktigt tid att blogga. Vilket i sann Hedda-anda innebär att jag kommer att göra fyra gnälliga (eller kanske inspirerade, beroende på hur jobbet går) inlägg till ikväll.

Under tiden kan ni roa er med en kvartett härliga pappabloggar.
Chrille, Trettioplus, Pappan och Kotletten och Joels sida.

Jag har bara träffat en ev dem i verkligheten. De skriver roligt, rörande, smart, brett och smalt. Fyra olika syner på pappaledighet och fädraskap.

Och befriande nog klagar inte en enda av dem över sladdrig mage och platt hår.

8 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Kul att hitta bekanta ansikten där. Tycker att ena barnet kändes igen :)

Hedda sa...

Haha, visst är hon rar, lilla L! Jag gillar pappor som bloggar, de har så skönt perspektiv.

Sofia sa...

En av de allra bästa pappabloggarna tycker jag är Tyskungen. Läs gärna hans inlägg om när hans barn försöker ha ihjäl honom:
http://tyskungen.se/hjalp-mig-nagon-hjalp-mig…/

Anonym sa...

Jag vet att du inte har tid att blogga, men ... du får gärna komma med en uppdatering om hur ni har landat i er nya lägenhet. :-)

En pappablogg som jag snubblade in i för ett tag sedan och nu inte kan släppa är http://www.hejaabbe.com/

Anonym sa...

hallå hedda! va kul att du hittat in till fästmannen. själv är jag tillbaka på jobbet, men bara till 75 %. hoppas ni har det bra, och börjat komma iordning i nya lägenheten. ha det gott! / ulrika / rrika

Medelklassman sa...

Av någon anledning känner jag mig som den mest aggressive i den kvartetten. Men jag är snäll. På riktigt alltså, i verkligheten.

Promise.

Martin sa...

Hej,
Jag såg att det inte riktigt blev rätt i länken till Joels sida. Det ska vara www.joelssida.blogspot.com
Martin

Hedda sa...

Sof, just det Tyskungen! Var det inte han som gav sig pa en kändiskändis, typ Zmyto-människan?

Eva, den är ju jättefin, hur kunde jag glömma den?

30+, du har ju inte en uttalad pappablogg, utan är mer en man med barn och blogg. Och innerst inne tror jag att du är snäll.

Martin, ojda. Det sag rätt ut i koden, men jag gjorde om det och nu ska det funka.