måndag 19 januari 2009

Fast jag tycker att jag är lite belle också

Idag har jag haft fullt upp. Upp i ottan, lyxig vinlunch på snyggt ställe, klippning och möte innan jag kom hem sent. Inte så ovanligt (jo, vinet till lunchen) om det inte vore så att allt var i Paris. Och så hämtade jag nyckelknippan som jag glömt på hotellet förra veckan. Lite kosmopolitiskt nonchigt, sådär.

Hursomhelst, jag kom hem med betydligt kortare hår. Typ en decimeter. Nu snuddar det knappt vid axlarna.

Mannen tittade misstänksamt - och lite missnöjt - på mig. Jag kontrade med att blänga tillbaka och säga att jag minsann blivit kallad "très belle" av en ung vakt i säkerhetskontrollen på Charles de Gaulle.

"Just det" svarade mannen. "Säkerhetsvakter är ju kända för sin goda smak. De är flitigt anlitade som jurymedlemmar i Top Model."

8 kommentarer:

Alison sa...

Äsch. Jag tror du är hur belle som helst i nya frisyren. Jättebelle.

Anonym sa...

Men har inte alla fransmän bra smak? Oavsett yrke? ;-)

Hedda sa...

Ali, I'll let you be the judge... Lunch på Caffé Nero nästa vecka?

Blondie, precis!!! I alla fall den här fransmannen.

Anonym sa...

Kan vi få se bilde av nye frisyren?

Sofia sa...

TRES belle, dessutom, en ung man med TRES god smak alltså! Underbart!

Anonym sa...

Du är alltid smashing raring!

Hedda sa...

Anonym, vi får väl se. Men ja, det är nog ofrånkompligt.

Sof, jag är faktiskt nöjd med nya, korta frillan. Och fransmannen var förvånad över att jag blev förvånad över komplimangen. Sånt värmer en stackars sladdrig småbarnsmor.

Karin, inte sant, men tack!

Larry sa...

Att gå med håven är en gammal fin konst som bör uppskattas efter förtjänst! Jag kommer att tänka på någon gammal kuplettrad (ja, jag är född på 30-talet) om att i Paris så talar den enklaste springsjas franska. Det gäller nog i det här fallet också.