tisdag 15 januari 2008

Chocoholic

De senaste dagarna har jag lyckats besöka tre av de främsta chokladhaken i stan: Chokladfabriken, Lux Dessert & Choklad och Xoko. Chokladvärldens motsvarighet till ett hat trick, helt enkelt.

På Chokladfabriken kan jag rekommendera de chokladdragerade salta mandlarna (eller hur, Eva?), på Lux kola- och havssaltpralinerna (anar ni ett tema här?) och Xokos underbara chokladsemla är magiskt god!



Om jag nu bara kan jag klämma in en liten avstickare till Robert E:s choklad – hans kardemummapraliner är ljuvliga! Som extra bonus har jag smitit in på välfyllda Kungsholmens Choklad & Caffè och köpt mannens mjölkchokladfavorit – Amedeis blåa chokladkaka.

Och jag som undrar om jag någonsin kommer att bli av med de där sista kilona…

6 kommentarer:

Anonym sa...

Och du bara råkade gå förbi alla dessa?

Hedda sa...

Är det mitt fel att de bara råkar ligga där jag promenerar? ;-)
Vid närmare eftertanke är alla bra promenadvägar fullkomligt strösslade med lockande chokladbutiker. Någon borde något åt det hela.
I väntan på ett statligt ingripande har jag inget annat val än att inspektera dem. Ähum.

Anonym sa...

Själv har jag tappat mitt choklad- samt kaffesug sedan jag blev gravid. Jag tar igen det med stora mängder glass. Glass funkar nämligen utmärkt. ;-)

/Em

Hedda sa...

Em, glass är gott!
Jag kunde inte dricka kaffe de första fyra månaderna, sedan kom suget tillbaka!

Anonym sa...

Vad härligt att få börja dagens "webbrunda" med total chokladporr. Tackar! :)

Anonym sa...

Ohooo ja, supersmarriga! Jag lyckades med en imponerande dos självkontroll låta bli att äta upp alla innan sambon kom hem. Han tyckte också att de var kanon. Vi bor ju farligt nära Chokladfabriken, så ...