söndag 6 januari 2008

Off-off-off Broadway

Hur duschar man med en baby som blir snabbare uttråkad på tillvaron än Lindsay Lohan på män?

Jag kör musikalmornar i duschen, när Calle sitter i babysittern och jag sjunger valda stycken ur olika musikaler. Det brukar bli en hejdlös blandning av mer eller mindre tonträffsäker sång, komplett med viftande armar och lite benspark från både min och hans sida.
Hans favoriter so far (mentometermätt i gurgel och vift) är ” Dance ten, looks three (Tits and ass)” från A Chorus Line och ”It’s a hardknock life” från Annie.

Jag vet inte om det är bra eller oroväckande.

4 kommentarer:

Alison sa...

Har ni babygym? Om inte så är det är guld värt! Kan hängas både över en liggande bebis och framför babysittern. Kanske inte hours and hours of fun, men någon kvart eller till och med en halvtimme åt gången om man har tur ...

Ett tips är att skaffa ett gym där man kan byta ut leksakerna som hänger. Inte kul med samma grejer i flera månader.

Kul att äntligen få se er och lille C igår! :)

Hedda sa...

Jodå, gym finns, men det underhåller i fem minuter... Bäst är klart babysitter i badrummet, tvåa är spjälsängen med magisk Fisher-Price-mobil!

Lena sa...

Jag säger bara en sak. Fisher price Cradle Swing!
Åbäket kostar 1600 men har räddat många tupplurar under dagen och roat henne säkert 90% av tiden!

Hedda sa...

Lena, jag har hört så mycket gott om den att jag faktiskt är beredd att köpa den! Vi har en FP-mobil i spjälsängen och den älskar lille C!