torsdag 17 januari 2008

Fast mitt i vintern ser man ändå inte så mycket

I vår lilla lägenhet behövs ingen baby watch - eller babyvakt, som det visst också heter. Det är så litet att vi hör honom gny, oavsett var vi befinner oss.

Men hos mormor och hos morfar – och andra vuxna människor med hus eller generösa våningar – är det bra och bekvämt att kunna lyssna på den lille när vi försöker få lite egentid.

Mannen hade ett ärende till Claes Olsson och beslöt att slå till där. Han gick fram till disken, utan att veta exakt vad manicken hette, och sa att han ville ha en sådan där babe watch.
Killen bakom disken, som uppenbarligen inte tyckte att mannen såg ut som en tärd småbarnsfar, var blixtsnabb:
”Aha, du menar en kikare?”.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nu fick jag mig ett gott skratt såhär på kvällskvisten.

Anonym sa...

Hoppsan ;)!

Anonym sa...

Hahaha, den var rolig! :-)

Letar ni efter något större och blir det isf hus? Vi går och funderar på nytt hem, eftersom vi insett att vår 2:a inte är den bästa när vi blir tre. Kanske inte så mycket storleken, som att vi bor högst upp i Göteborgs brantaste backe och inte har någon hiss = not so good. Vi får se om vi hinner hitta något bra.

Ha en härlig helg!

/Em

Hedda sa...

Em, vi letar större lägenhet - vi är inte redo att lämna stan än... Men man får plats förvånansvärt bra första tiden. Vi ska flytta innan C börjar skolan.. fyller ett år, menar jag.

Haha, jag har bott på Övre Besvärsgatan i Göteborg - är det någonstans där i närheten ni bor?

Anonym sa...

Kan nog vara där ja. ;-) Då ver du vad jag pratar om.

Hedda sa...

Oj tjena, jag som tyckte att det var jobbigt att ta mig uppför med cykel - barnvagn måste vara världens bästa bicepsträning!

Polly sa...

Nämengud! *frustar av skratt*

Septemberflikka sa...

Hahaha...vilken kontring! :-)