torsdag 10 januari 2008

Mamma behöver en drink…

Idag har det varit ömsom vin, ömsom vatten. Klockan 16 och 19.30 var jag redo att lägga upp lille C på Tradera (komplett med bilder och allt). Han har någon slags tolvveckorstrots, som gör att han kan le ena sekunden och galltjuta nästa (och nu menar jag att han låter som om någon sticker en kniv i honom).

Efter kl 18 har det mest varit det senare. Tur att mannen kom hem, tog över gnällig bebis, matade, gullade och håller på att natta. Som tur är vet jag att det bara är en fas (klyschigt, va?).

Kolikföräldrar är mina hjältar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Och 19-veckorsfasen kan hålla i sig i 5 veckor. Där är vi nu.

Jag dricker inte - än. Jag tröstshoppar. Det ena utesluter dock inte det andra...

Hedda sa...

Ja! Att dricka och shoppa samtidigt är sjukt kul! Särskilt om man gör det under mellanlandningar (och alltså inte kan ångra sig) eller på e-bay (så kallat fyllebayande, där man inte minns något, men en vecka senare trillar det in en ful Diorkopia i brevlådan...

Anonym sa...

Fyllebayande? Du är min idol.

Lena sa...

Been there, done that, Jag liiider med dig! Kommer förrestne lägg aut en bild i bloggen ikväll (om jag hinner) på barnvagnen fast nu med sittdelen och den nya åkpåsen. Jag är en Pimp my baby-morsa. ;)
Sen måste jag bara säga en sak, jag avgudar din blogg! har hängt med i slutet på bröllopsbloggen och du är bara... underbar helt enkelt. Så det så.

Anonym sa...

Hm... låter halvjobbigt. Vad mycket lättare det blir när man faktiskt kan prata med sitt barn och göra sig förstådd.

Vore kul att få se en bild på glad Carl resp. inte så glad Carl.

Ha en mysig helg!

/Em

Anonym sa...

Ett bra boktips!
"Växa och upptäcka världen: Sju utevecklingssprång under barnets första levnadsår". Författare: Hetty van de Rijt och Frans X Plooij.
Tex varför blir ditt annars så nöjda barn helt plötsligt klängigt, skrikigt och extra krävande? Jo, det är säkert inne i ngt utvecklingssprång.
Fick i alla fall mig att st ut mer och få ökad förståelse när sonen började bete sig väldigt konstigt.

Anonym sa...

Det ÄR en fas. Småbarn har ett antal (om det är sju eller åtta) trotsperioder (=utvecklingsfaser) under det första året. Barnpsykologen Malin Alvfén (Knattetimmen månd, 9.30-10.30, på P4 103,3 MHz) brukar ofta ofta OFTA nämna detta. Så HÅLL UT!
KRAM!

Hedda sa...

Vera, jäpp, jag är rätt stolt över att ha uppfunnit det ordet, även om min väninna är mycket bättre på att shoppa saker kl 03.00 än vad jag är...

Lena, tack! Vad dina ord värmer!

Em, jag ska försöka fånga honom i båda lägen, jag lovar.

Anonym, tack för tipset! Vi har redan boken och har listat ut vad som händer. Annars hade jag verkligen sålt honom...;-)

Karin, jag ska hålla ut, tack!

Stor kram och ha en härlig helg!